GENG KITO

Orang Nengok

January 30, 2012

kNapA aKu TaK KapEL??-paRT 3

Bismillahirahmanirahim...


Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia..*mak ai..intro mcm nk berdebat!
InsyaALLAH ni part last..terima kasih kerana sudi mmbaca..u follow i..i follow u..hehe


Back to d topic again, again n again...


Seperti yang telah diuar2kan (btol x eja cam ni??klau salah tolong btolkan di bhgn komen..jasamu dikenang)...ak ni kn suka sangat mengelamun atau dlm Kelantanese term "NGOYA"..lalu awan2 pon terbentuk buat ntah kali ke brapa...

Ak dok pk klau ak kapel,kiranya ak dh TERshare ckit kasih sayang ak kat kekasih BUKAN pd suami ak..nnt bila ak kawen dia dapat ckit je..haha..klakar plak klau pk balik sal bnda ni...mcm2 gak ak ni.."xtercapai dek akal" bak kata elyana..Tapi ketahuilah dikau,kalau blh ak TAK nak bakal suami aku tu dapat ak as a 2nd hand ex orang dah..


Firman ALLAH swt:
"Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)..surah An-Nur 24:26


Yang ni la aku pegang sampai sekarang..ak ni bukan baik sgt pun..tiap2 hari ad je ak lakukan dosa...ak nk dia bimbing aku...keluarga aku..teringin sangat...tu la..org kata jgn terlalu mengharap..jodoh pertemuan semuanya di tangan ALLAH..ak yakin, ALLAH swt adalah sebaik2 perancang dan penentu...doa senjata mukmin..

Firman ALLAH swt:
"Berdoalah kepadaKu, Aku (ALLAH) akan memperkenankan doa permohonanmu (Surah Al-Ghafir ayat 60)


Aku hanya mmpu berdoa….moga diperkenankanNYA..amin~~

p/s:ak mmg xth sangat bab2 agama ni..ak pon masih blajar…dan ap yg ak taip ni bnyk ak ambik dari blog2 lain..maaf klau ad tersalah ke ap ke..DON’T SUE ME..peace no war..klau nk tny ap2 ttg agama..sila rujuk pd yg pakar..


cerita aku(bukan cerita kedai kopi):TIPU kalau kata aku xpernah jatuh cinta atau suka pd seseorang..ekceli..ak xth pengertian sebenar beza CINTA dan SUKA @ admirer..minat=cinta=suka=sayang=admirer=like (*mcm fb la plak) dan sewaktu dengannya tu semuanya FITRAH yang sangat beharga melebihi habib jewels,rafflesia dan seangkatan dengannya...perasaan tu telah dianugerahkan pada ALLAH secara semulajadi..xpayah nk kata tak..




pengakuan HOT sekali lagi..(*mmg sangat2 perasan)..ak pnah suka somene ni...dan sekarang ni dia dh xde dh pon...dh grad...ak rasa yg ni ad la bbrapa orang kawan ak dh th...ni semua sbb ejan...pergi announce masa program jom masuk universiti..huhh!xpasal2 basi..tapi perasaan tu still ad walaupon dh lapok..huhu...percentage decline tu ad la..sbb dah xnk mgharap..sape la ak nk dibandingkan dgn dia..bgai puncak klcc dgn floornye..(*sila jgn guna perumpamaan ini waktu exam)..dan skarang ni plak..ak ad minat kat senior ni..haha...yg tu la ak bg nma MR. SG men...sape ntahh...wujud ke x...

"AKU MANUSIA BIASA..yang berhak untuk mencintai dan dicintai.."

Wassalam…




4 comments:

  1. siapakah orang yg telah grad itu? adakah budak ktho jugak? adakah orang itu budak batch saya? adakah saya kenal budak itu? dan siapakah orang itu??

    haha!

    ReplyDelete
  2. mak ai!!mngalahkan wartawan melodi..hahaha..sape dia??ex ktho..senior sthn kot..cukup..2 je..hahaha

    ReplyDelete
  3. alaaaaa... mne cukup.. initial? hehe

    ReplyDelete

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!