GENG KITO

Orang Nengok

July 15, 2014

Bloggers, readers! please read and thank you

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum dan hi semua.

1.06am, keep face the laptop’s screen just to post an entry. insyaAllah. Alhamdulillah, 17 Ramadhan. ½ already? Sekejap je kan. pejam celik pejam celik dan separuh Ramadhan. Syukur.

Ramadhan kali ini kita dikejutkan sekali lagi dengan serangan Zionist terhadap Gaza. Menitis air mata bila scroll facebook tengok gambar anak-anak kecil yang menjadi korban. Anak-anak kecil yang menangis kehilangan mak ayah, saudara mara, adik beradik. Anak-anak kecil yang berani lantang bersuara bertanya dimana ummi dan abiku terhadap Zionist itu. Anak-anak kecil yang penuh darah. Ya Allah, anak itu. Jika anak-anak kecil itu adalah adikku? Bagaimana?

Kalau di Malaysia, isu 2 orang polis marin menjadi mangsa penceroboh. Salah satu daripada mereka telah ke dunia sebenar menghadap Illahi, bagaimana pula seorang lagi yang diculik? Again, i'm trying to put myself in that situation. Cannot breath for a few seconds. Dengan isu MH hilang tu tak settle lagi.Allahuakbar! Out of box.  

To all my blog’s readers, can you help me? Saya tak perlukan masa anda utk saya, saya tak perlukan duit anda untuk saya, TAPI masa dan duit itu adalah untuk anda sendiri.

1st, masa.

Sedarlah masa yang diberikan oleh Allah adalah milik Dia juga. Apa salahnya pinjamkan beberapa minit sahaja, angkat kedua-dua belah tanganmu, memohon keampunan dariNYA dan memohon kesejahteraan, keamanan serta keselamatan bagi kita semua ummat islam. Kejap aje kawan. Mohon diberikan kemenangan ke atas tentera Palestin yang berjuang mempertahankan Islam. Mohon Allah hancurkan tentera Zionist sepertimana Allah hancurkan tentera bergajah dengan burung ababil. Mohon Allah selamatkan Malaysia kita, dijauhkan dari segala pencerobohan. Al-Fatihah untuk Koperal Ab Rajah Jamuan.

2nd, duit.

Lebih kurang 2 minggu sahaja lagi kita akan menyambut hari raya Aidilfitri. Saya yakin most of us mesti dah shopping raya kan?kenapa tidak berikanlah sedikit rezeki anda itu kepada mereka di Gaza sana. Mereka memerlukan duit bagi kos perubatan. Mana nak cekau duit bila rumah dorang kena bom? Tempat keje kena bom? Makanan mereka tiada. Pakaian mereka hangus. Pakaian mereka sekarang ni darah sahaja. DARAH. Sumbangkanlah seikhlas hati anda kepada mereka. Lillahitaala. Syukran.
:)


Recall to the 4th pharagraph, mengapa saya mengatakan masa dan duit itu adalah untuk anda? Kerana apa yang ada lakukan di muka bumi ini, Allah ganjarkannya di akhirat kelak. Namun, jangan difikir urusan Allah itu, ikhlaskan seikhlas ikhlasnya. Sekali lagi, lillahitaala. Berbuatlah kerana Allah.

Salam nuzul Quran dari saya, Hidayah Abdullah. Disini, saya ada attach cover photo for facebook ; prayforgaza, prayformh370, prayforsabah, mayAllahsaveus. FREE! Free to download it, and free for make it as your cover photo. Thank you everyone.


Wassalam


No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!