GENG KITO

Orang Nengok

June 23, 2012

Wish for birthday!


Bismillahirahmanirrahim,…
Assalamualaikum..

Dah bersarang dah blog aku ni sebab lama sangat tak update…bukan xde story nk share ngn blog sendiri..bukan xde idea tapi masa tidak mengizinkan sebenarnya… Al-maklumla hujung-hujung semester ni faham-fahamla..bukan setakat exam datang menjelma walau tanpa dipinta namun ada juga beberapa saki baki tugas yang harus dilunaskan..hahahahaha

14 JUN …ada apa dengan tarikh tue???hehe…as usual, aku akan sentiasa tunggu tarikh ni…that’s my couple date…  tarikh genapnya umur aku yang ke 22…hohoho..jatuh pada hari khamis..great date actually!!on that day, I got KILLER paper for this semester…BIOMETRI…malam tu aku ngn ain spend masa kami menghadap biometri dalam bilik jaksa…kononnya study la….tapi before berangkat ke bilik jaksa, sambil tunggu si ain ni siap berhias anggun, aku on fb semata2 nk tgk sape yg dah wish….hahaha…excited nk tgk!!!

And here org yg bertuah dipilih utk entry ini..hehe







Alhamdulillah…ramai yg doakan aku …tQ my friends…n the most important thing n funny, punyela family aku excited..kol aku around 845 malam…nampak x excited???

Ma       :Esok berapo haribule kak??
Me       :14..
Ma       :Ado gapo nga tarikh tu???
Me       :Hahaha…sweeeetttnyyyooooo…tQ…
Ma       :Happy birthday my beloved daughter…May ALLAH bless u always…moga panjang umur, murah rezeki…belajar rajin-rajin…Ma sayang kakak..
Me       :TQ ma…I love you too…erkk, jodoh??
Ma       :Jodoh??InsyaALLAH…belajar dulu..kejar cita-cita, baru kejar cinta..;-)
Me       :Okay..tQ so much…hadiah nnt ore balik deh…(*minx hadiah..jelas)
Ma       :Doa sentiasa mengiringimu…ni adik2 nok kecek…

Dan bersembanglah aku dengan adik beradik aku even kejap je…gembira sangat..=)))

Next, aku on twitter plak..2nd person yg wish ialah Hazim….(*Nampak x lamanya si ain tu bersiap)..Hazim ni junior kolej aku…Dia sangat la lawak…Dia la gossip partner@twitter..hahaha…Dia ni penari kolej aku..Nak dijadikan cerita masa mula2 dia register as a 1st year student, katanya xberapa suka kat aku…cz aku ni jaksa kebudayaan yg ada je nk cakap pasal kebudayaan tu..n now dia dah kenal sape aku…hopefully, dia xbenci aku..aku hanya jalankan tugas…but im really proud of him cz pada mulanya dia je penari llk bagi pelajar tahun 1…ssh kott menari..huh~3rd person pon junior aku..semua junior kolej…ni semua via twitter…bakal jaksa sukan sesi 2012/2013..Ibnu Zubair namanya,..yang ni plak dak nasyid kolej aku...tQ junior2..alhamdulillah..terima kasih semua…


Hari tu aku exam tengahari…Balik je exam macam biasa nak sambung tidur tapi bila bukak je pintu aku terkejut bila tgk satu bungkusan kat atas meja belajar aku..dengan riang rianya alu terus lompat….

From Syafa dan Wada.. 
Bila berhenti lompat, baru terasa bilik panas..disebabkan terlalu excited aku lupa nak on kipas….hehehehe…tQ Syafa, Wada…

*Wada ni roomate Syafa…

Next paper Fisiologi Tumbuhan, 15 Jun , 830 pagi…just a few hours…kata orang paper ni pon ssh jugak…aku rasa xde paper pon  yg senang bagi aku..study last minit mmg hobi aku…mmg padan la muka aku..10 soalan 100 markah within 2 hours..n most (*probably 9/10) the questions relate to the plant hormone…TERBAIKKKKKK!!!!ni la paper yg paling aku kecewa dalam hidup..for the 1st time even aku rasa last sem biokimia pon ssh jugak…tapi yg ni lagi buat aku kecewa..after exam tu, terus landing sbb aku penat sangat fikir jawapan yg ntah apa2 aku gilingkan n im also not sleep well for 2 days..fenin ana punye kefala..

TIBA-TIBA, 2.30 petang………………………

To be continue..

p/s: bahasa Kelantan dalam perbualan tu harap boleh difahami..(*sengaja xnk translate..translate la sendiri..usaha LIF kejayaan)..
aku mmg xsuka post entry panjang2, sbb tu nk kna buat entry baru..panjang ceritanya…hehe


No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!