GENG KITO

Orang Nengok

April 13, 2014

MH370: Kami bersamamu

Assalamualaikum…

Berhujung minggu di UKM.

One of my friend said, “ Tak indahnya hidup ko, xde life. Asyik ukm je.”

Ishhh.. indah je aku rasa. Sebab bila masuk ukm ni rasa macam menggamit memori. Ceh! Macam tagline Klasik Nasional gitteww.. Ekceli, aku datang ukm ni sebab tak tahu nak g mana weekend ni. pastu, ingat nak tolong sikit si Linda tu analyse data FYP dia. Tapi apakan daya, data pon dia tak dapat lagi. Huhu. Dan ketahuilah anda, aku ke sini juga kerana mh370. Setiap masa kami akan berbicara mengenai mh370. Sebak bersama. Betapa terkesannya dengan misteri ini. 
*maaf kerana aku masih menggunakan misteri sebab ia masih hilang dan masih tiada bukti kukuh ia terhempas/dihempas di lautan hujung dunia itu. 


Gembira macam mana pun aku, kini gelak aku mungkin tak semegah dulu. Tak mampu. Sebab aku bagaikan tersedar ada insan yang bersedih. Mungkin sangat terlambat bila aku post entri ini. Dah sebulan berlalu, malah hari tertaipnya entri ini telah memasuki hari yang ke 37. 



 8 Mac 2014,
Malaysia dikejutkan dengan berita kehilangannya,
Dunia digemparkan dengan misteri keajaibannya,
Ketakutan, kebimbangan,kerisauan menjengah si keluarga,
Kesibukan, kegelisahan, kekentalan menerpa si pemimpin,
Perpaduan pula mula sibuk menuntut rakyat.

Satu Malaysia bagai tersentap,
Satu dunia pasti menanti khabarnya,
MH370 mencipta sejarah dunia,
Membawa Malaysia mengelilingi global.

Spekulasi demi spekulasi,
Masing-masing ingin bersuara,
Wartawan dengan medianya,
Keyboard warrior dengan kekuncinya.

Tatkala bulan dan matahari menjalankan tugas,
SAR bagaikan arus yang tiada hentinya,
Lautan Hindi menjadi sasaran,
Meredah ombak setinggi cocos nuciefera

Hanya sebuah kotak hitam yang dicari,
Kotak yang akan memberi cahaya,
Kotak yang akan merungkai simpulan padu itu,
Kotak yang memadam pekatnya tohmahan hitam yang ditaburkan.

Aku tiada kapal yang canggih untuk dihantar,
Aku tiada ilmu yang bisa meramal dimana adanya kamu,
Aku juga tiada harta yang mampu disumbangkan bagi mencarimu,
Namun, senjataku akan terus menerus memohon ya Illahi,
Tanpa henti mengharapkan keajaiban.

Aku tidak mampu untuk bersamamu,
Menggenggam tanganmu,
Memeluk dirimu,
Maafkan aku.

Keyakinanku tiada ragu,
Kerana Tuhan sentiasa bersamamu semua,
Hamba diuji hanya yang mampu,
Tabah dan teruskan berdiri.

To all MH370 passengers’ family, all of you have the strong heart, strong spirit and strong support. Please believe that you are not alone. We are here, World.

Entri ini memang khas aku tujukan kepada semua keluarga penumpang MH370. Aku juga terasa kehilangan. Entah bagaimana, aku terheret untuk sama-sama merasa. Inilah yang dinamakan naluri yang dicipta oleh Allah. Indahnya. Setiap hari, aku akan curi waktu hanya untuk mh370. Dan sehingga kini aku masih berharap keajaiban berlaku kerana Tuhan itu Maha Kuasa. Tiada yang mustahil, kerana suatu hari nanti kita semua akan dipertontonkan semula segala amalan kita di dunia. “CCTV” itu pasti mampu menayangkannya. Jika di dunia, pakar gagal menganalisisnya, yakinlah Pakar Tertinggi iaitu Allah swt pasti mampu.

Kepada semua yang terlibat dalam misi Mencari dan Menyelamat (SAR), terima kasih diucapkan. Hanya Tuhan yang mampu membalas jasa kalian. Terima kasih, terima kasih & terima kasih kepada semua negara yang terlibat. 

Wassalam




#keeppray4mh370





2 comments:

  1. Replies
    1. ye.. masih misteri sehingga ke hari ini.. kita sama2 doakan semoga pencarian ini berhasil..:)

      Delete

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!