GENG KITO

Orang Nengok

June 20, 2014

Boss vs Leader

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu.

Sekejap je kan seminggu tu. Aku keje kat FRIM ni dah hampir 3 bulan dan bermakna 3 bulan jugak la aku tak balik rumah. Moga ada kesempatan untuk aku menjenguk keluargaku di kampung. Rindu sangat…. 

:)
Bila dah keje ni, baru sedar sebenarnya life keje tu lagi stress dari life as a student. Kalau bergelar pelajar kebanyakkan stress bila nak exam atau esaimen bertimbun-timbun. Kalau final year student, stess dengan FYP la kan. at least, masa belajar ada due yg telah ditetapkan taw.bila keje bos hanya tahu cakap “ saya nak ni, ni, ni, ni dan ni hari ni”.

Justeru, dapatlah merasai beban keje dan life as an employee. Sangat penat.
Talking about boss, bos korang semua macam mana? Boss or leader? Sebelum tu, kita tengok dulu the differences between boss and leader. 


Print benda ni dan tampal kat mana2 dengan niat nak kasi bos nampak. we ols semua tampal kat mesin fotostat. tapi bukan bos pernah fotostat pon. dia akan soh orang lain kan. -_-


Oleh yang demikian (ayat nak skema je), jika anda seorang pekerja bawahan ke atau memang dah bos atau mungkin bakal bergelar seorang bos, anda patut tahu peranan  dan sifat bos yang sebenar. Kita manusia ni dikurniakan hati dan perasaan. Mungkin lagi baik di tempat keje kita kerja, dan diluar we are friends!! Kan seronok macam tu.

Ok. Wassalam

P/s: Esok mungkin dah g tengok Panda. Nanti aku buat entri k. big smile for all readers. Thanks!

#keeppray4mh370



No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!