GENG KITO

Orang Nengok

February 13, 2015

Perginya seorang murabbi: Tok Guru Nik Aziz

Bismillahirrahmanirrahim..

 Assalamualaikum wbt dan pagi semua.. 

Saya pasti berita ini telah pun diketahui semua readers. Perginya seorang murabbi yang disayangi, dihormati dan dikasihi. Seorang yang berpendirian teguh dalam menegak ajaran Islam. Terlebih dahulu, saya ingin memohon kepada semua readers untuk sedekahkan al-Fatihah kepada arwah TGNA. 
 

Alhamdulillah, kerana diusia saya, saya telah berkesempatan untuk bertemu mata dengannya. Ya. Dari situ, saya dapat lihat ketelusannya. Pesanan arwah kepada kami pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Abdul Samad, Pulai Chondong, Kelantan JANGAN TINGGAL SOLAT. Dengan rendah dirinya, arwah buka tingkap keretanya sambil berpesan pesanan itu di saat kereta arwah menyusur perlahan keluar dari Sekolah Tahfiz Pulau Chondong. SubhanaALLAH, sejuk mata memandang. Sayu hati mendengar. 




Kini, sudah tiba masanya untuk beliau kembali kepada penciptaNYA. Pelbagai persiapan yang telah dilakukan olehnya. Berjuang tanpa henti. Berjuang tanpa mengenal erti penat. Dan berjuang sehingga hujung nyawa. Berehatlah dikau disana. Semoga tenang. Kami pasti Atuklah permata yang hilang dan tiada penggantinya lagi. 

Lihatlah bukti pemergiannya dirasai seluruh dunia tidak kira agama, bangsa dan negara. 


22 Rabiulakhir; 12 Februari 2015; 9.45 malam; Khamis
Diiringi gerimis. 

 

Wassalam.

#Alfatihah TGNA
#Prayforpantaitimur
#pray4mh370
#Alfatihahmh17
#Alfatihahqz8501
 
 

No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!