GENG KITO

Orang Nengok

May 22, 2012

Dilema NOT Delima


Alhamdulillah..sejak aku tak kalut sangat dengan mid test aku..aku berasa sedikit tenang..tambahan pula selepas Malam Anugerah Pelajar 15 (MAP 15) hari tu aktiviti kolej pun xde…bukan xde langsung..bakal jaksa sesi 2012/2013 kolej aku pergi kursus kat Pulau Pemanggil dan aku pula ditakdirkan utk ke fieldwork bagi kursus Ekologi Terestrial..mungkin ada hikmah gerak geri ALLAH pada kali ini..n finally im feeling it…rasa indah, rasa bahagia dan sangat bersyukur..alhamdulillah..tQ ALLAH… Kau hadirkan mereka…

Aku, Fatin , Ain


,Puteri Katak , Iedya Abdullah, Fatin Syahighah


Aku, Fatin, SyafiQ


We are Biologist!!!


But sincerely I’m not fully have a zero mind..aku masih terfikir adakah aku akan teruskan untuk aku memegang jawatan sebagai jaksa??kali ni aku bukan lagi sebagai jaksa kebudayaan dan warisan tapi kali ini aku BAKAL dilantik sebagai setiausaha jaksa.. (*hanya kura2 ura2)..kadang-kadang terfikir jugak kenapa aku masih dilantik jika “mereka” tahu aku tidak mampu??”mereka” yang menilai…”mereka” yang membuat keputusan ini..mereka lagi mampu..

Next thing, adakah aku masih ingin stay di kolej aku skang??kenapa aku nak pindah kolej??Do I have problem with this college??or people in this college??or what is my REAL problem??nak lari dari masalah…undefined…pernah entri aku RUJUK INI mnyatakan dah 70% memihak kepada PINDAH…emosi sangat mempengaruhi dalam membuat keputusan…insyaALLAH jika ada masa, aku akan fikir dan bincang perkara ini dengan yg selayaknya…moga dipermudahkan…

And the last one is…..before kami (biologist) pergi fieldwork..kami diberi form untuk pemilihan penyelia for thesis…THESIS???WOW!!!xpercayakan?dah nak masuk 3rd year…hoho…kami perlu hantar hari Isnin (21 Mei 2012)..masa nak isi form tu..seriously xtahu nak pilih yang mana satu…mmg sangat DILEMA.. and mmg salah aku sebab xbuat solat istikharah awal2 untuk tajuk dan penyelia thesis..dengan penuh keredhaan aku pilih sahaja..

Minat dan Keupayaan Wajib Seimbang (Iedya Abdullah 2012).

*solat istikharah bukan untuk pilih jodoh jew..hehe..

Wassalam..



No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!