GENG KITO

Orang Nengok

May 10, 2012

♥ ♥MAP 15 dan Hatiku ♥ ♥


Eh, dah masuk pertengahan bulan Mei la…10 Mei 2012 dah..mlm ni tepat jam 8.00 malam akan diadakan Malam Anugerah Pelajar Kolej Tun Hussein Onn kali ke 15.. Tema : Sweet and Romance-red carpet


Imbas kembali…
Aku merupakan ajk protocol yg dikendalikan kawan aku..huh~mmg ssh time tu..sbb 1st time aku handle program…ntah hape2 aku rasa…mula2 tu dia invite aku dan 2 org lagi kawan aku (*ex) jadi usher je...ntah salah jalan masuk kiri xmasuk kanan...akhirnya, kami kecundang terpaksa menjadi ajk…even terpaksa aku tetap buat apa kerja aku…masih ingat semangat pergi bilik Ketua Pengarah (Bala @ Balqis) time tu…tanya apa tugas2 protokol. Almaklumla aku mmg xtahu apa2.. Tema : Akustik

Hari kejadian plak mmg kelam kabut aku..rupanya banyak lagi yang aku xsiap…nasib baik la ada E-jan (KP MAP 15) yang bnyk tolong aku..dari segi tagging meja, ssun kedudukan VIP, buat teks penyampaian anugerah utk felo dan jaksa umumkan dan banyak lagi la…xtdo semalaman before dinner malam tu..kalau x, aku rasa dinner tu hancur sbb aku..

tQ e-jan sbb tolong tahun lepas…aku rasa dah cakap tahun lepas..

2012
Tahun ni plak aku sbg VIP kolej…



Sampai saat ini hati ni masih lagi berbelah bagi nak pergi atau xnak…baju dah ada even aku xtahu nak pakai dengan apa..bukan xfikir tapi ada “something” yang buat aku hilang mood itu..entahlah..mungkin betul kata Irfan aku terlalu fikir..fikir yang bukan-bukan..terlalu emosi dan cepat touching..mungkin ada kebenarannya..tapi aku rasa aku akan mulakan langkah untuk jaga hati ini..kerana hati ini sahaja yang menemani aku.. anugerah ALLAH.

Firman ALLAH swt:

Dan ketahuilah bahawa rasul Allah adalah di kalangan kamu. Jika dia mentaati kamu dalam kebanyakan urusan, kamu akan menderita; tetapi Allah menjadikan cinta pada keimanan kepada kamu, menampakkannya indah di dalam hati kamu, dan Dia menjadikan kamu benci pada ketidakpercayaan (kekafiran), dan kefasiqan, dan keingkaran. Mereka itu, merekalah yang berfikiran waras.(Al-Hujuraat 49:7)

Wassalam


No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!