GENG KITO

Orang Nengok

April 20, 2013

Jangan lupa pada DIA


Assalamualaikum & hi bloggers~

Rasa busy sangat sejak 2,3 hari ni… macam biasa sebenarnya.. kalau dah start hari kuliah ni, ada meeting la, ada assignment la..and today kami (majlis eksekutif pelajar) ada nk kena run satu majlis utk felo kami yang dah nk kluar..yes! just simple actually but it becomes remeh when miscommunication happen.. rite? Then, lepas settle semua tu we just said ALLHAMDULILLAH.. small matter ..;-)

Aku bukan nak cerita sal majlis tu..tapi bila dah lama tak hupdate blog ni rasa cam sunyi plak..bukan sunyi je…rindu sebenarnya..ceh! giteewww..

Bila aku busy kan..sebenarnya aku selalu sangat tak sedar tanggungjawab aku pada yang satu ni.. astaghfirullahalzim..terasa jahil sangat..walhal, setiap nafas ni sudah pasti, ia hanya pinjaman.. bila2 masa Dia berhak mengambilnya..pernah tak korang tertanya :

"Solat aku ni ALLAH terima ke?" 

"Doa aku ini ALLAH dengar ke?" 

" ALLAH nak ke terima taubat aku? tiap2 hari aku buat dosa.." 

Soalan2 ni selalu terdetik dalam diri aku nih..aku PENDOSA..sejujurnya aku mengaku..ini kisah aku..hanya sekadar ingin berkongsi..aku rasa terlalu sunyi bila jauh dengan Dia.. ya, aku tahu..aku sangat jahil..aurat tak tutup sempurna.. solat tak jaga..walau sembahyang namun kadang-kadang di akhir waktu..subuh tu tak payah nak cakap la..buat malu je.. student's life sangat kn.. 

Aku cuma nak pesan, kita semua jangan sesekali lupa DIA..jangan lupa pencipta kita.. ingat ALLAH tak pernah nak seksa kita.. ALLAH tak lupa kita..  ALLAH tak pernah nak tengok kita sendirian..DIA selalu sudi menemani kita.. 


LOVE ALLAH.. 
thank you ALLAH.. 

p/s: pintu taubat sentiasa terbuka

wassalam



No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!