GENG KITO

Orang Nengok

April 14, 2012

Dalam 1 jam.. #ttbe

Ttbe rasa nk buat satu entry mlm ni…ni msti sbb dah lama xbuat sntry baru..hehe

Emm…sedar xsedar dah nk habis dah pon mid sem breaks aku…kejap je,..pejam celik pejam celik sekali dah jumaat..jumaat last week aku balik…jumaat pagi ni ak dah menapak kat k1b301 ni…rindu sgt ke kat bilik kesayangan ni???rindu la jugak….kemain lagi…

Sebenarnya balik awal ni canonnya KONONNYA nk study sbb selasa dan rabu ni  aku ad mid test..huh!cuti kat rumah mmg xstudy pon…banyak dugaan…yg pasti tdo mmg TERover…haha…itu mmg wajib bagi aku….hari ni dah sabtu…2 subjek plak tu ad mid test…adoii..mmpu ke nk study ni…insyaALLAH…

½ jam before entry ini ditulis..ad 3 perkara berlaku..

1)      Aku terbaca post “someone” to “someone”…

Ttbe plak terbaca post ni yg naik kat home fb..ekceli post ni biasa je…tapi tu lah..ak plak yg terasa..sape yg makan lada dia yg terasa pedasnya kn..sbb seolah2 ak terlibat dalam post tersebut..dah lama ak xterasa ngn post org..ttbe mlm ni terasa plak…ap yg aku tacing2 sgt ni??be strong girl!aku tahu “org yg berkenaan tu” kawan ngn aku pon hipokrit je.nmpak jelas.namun ak cuba jugak husnuzon.ttap lagi kawan ngn “org yg berkenaan tu” mcm xde pape brlaku..tapi mgkin ALLAH nk tunjuk ap yg berlaku…ak kna trima bnda ni…demi ALLAH xpernah terniat dihatiku utk memecahbelahkan hubungan sape2..tapi bnda ni semua atas diri sendri…aku dah cuba bgth yg rapatkanlah balik hubungan tu..mungkin ad rancangan ALLAH yg lain utk kamu semua.yg lebih baik.moga2.amin~

Ps:kalau aku jahat sgt.janganlah kawan.xyah nk tpu dri sndri sgt.=)

2)    Seorang junior msg aku

Lepas yg pertama ttbe ak dapat msg (*via fb) dari seorang junior ni..kisahnya dia komen kat fb je..then, aku reply la lbih kurang cani:

“insyaALLAH ***!all d best! *jgn main perasaan prmpuan”

Lbih kurang gtu la..aku pon dah lupa sbb terus delete lps dia msg..well, mmg aku xknal dia..dan xramai org knal dia..bukan nak kata dia mainkan perasaan pompuan..tapi..cane ek nk cakap..ad la bbrapa org th sal ni..emm…ntahlah..kadang2 mata ni mnipu kn…wallahualam…tapi statement tu gurau je…huhuhu..but then, ak sakit ati gak la…sbb bnda ni kecik je bg aku…dan bukan dari mulut ak pon dia cam tu…abaikan je la..proses mmatangkan dri camni la..malas nk ambik thu hal cani..

3)     Ustaz @ IM

Dok tgh sakit ati ngn perkara 1 & 2 tu, ak ad la sikit share2 masalah ak sepanjang thn 2 di UKM ngn seorang kawan aku ni..hahahahaha…mmg klakar habis la dia ni…pes of ol, ak cuma nk tny cane xnk bg hati sensitive sgt dan cara nk rawat hati..sekali dia tny ap masalah ak..so, bermulalah story mory..ak buat ringkasan je la..

“TAHNIAH!karangan terbaik sem ni”

Tu lahh dia reply..mmg dah gelak barai aku..bukan tu je..mcm2 la…alhamdulillah..terubat sakit ati ngn perkara 1 & 2 tu sebanyak 90% hasil dari nasihatnya.syukran ustaz…^_____^

Pesanan ustaz tu:”Berkawanlah dengan seorang kawan yang boleh mmbawa kita kepada ALLAH swt”..hehe



"Ketahuilah, bahwa di dalam tubuh ini terdapat segumpal darah. Apabila segumpal darah itu baik, maka baik pula seluruh anggota tubuhnya. Dan apabila segumpal darah itu buruk, maka buruk pula seluruh anggota tubuhnya. Segumpal darah yang aku maksudkan adalah hati." (Hadis Riwayat Al-Bukhari)

Tak nak merepek pnjang2 lagi..wassalam..
*sesi luah dan ubat.
*layan playful kiss…best~~



No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!