GENG KITO

Orang Nengok

April 13, 2012

Just 4 u-my love




Ibu,
Ingin sekali aku bertanya,
Ingin sekali aku katakan,
Ingin sekali aku luahkan,
Ingin sekali aku lafazkan..

Ibu,
Aku tahu jawapanmu,
Aku tahu setiap tuturmu,
Aku tahu sifatmu,
Aku tahu perkataanmu..

Ibu,
Kenapa perlu engkau lakukan ini semua?
Tidakkah engkau tahu erti penat?
Bagaimana engkau mampu melakukannya?
Apakah ini yang dinamakan pengorbanan?

Ibu,
Aku hanya melihat..
Melihat dirimu yang sentiasa sibuk,
Melihat dirimu yang sentiasa rajin,
Melihat dirimu yang tidak pernah diam..

Ibu,
Rapi rumahmu,
Segak suamimu,
Cantik pakaian anak-anakmu,
Bahagia keluargamu..

Ibu,
Terima kasih, terima kasih dan terima kasih.
Maafkan aku kerana aku xmmpu mmbalas jasamu.
Sayang ibu..

Just for u mama~~~

From:
-hidayah, hanis, hazirah, husna, hilman-

*Puisi ini ditujukan khas buat mama kami..0404 ialah hari jadi beliau..alhamdulillah..dah berusia 44 tahun..katanya muda lagi..hehe…congratulation mama!!!may ALLAH bless u always~~jaga baby baik2 ye,…dah 6 bulan tuuee..3 bulan je lagi..argghh!!xsabar nye…ak plak over dctu…(*blh ke entry ni dikategorikan sbg puisi??)

Entri ni lambat sbb otak lembap nk pk puisi ni…;-)dan nk upload kat rumah..tapi line mmg slow mngalahkan siput.kesian siput.xbersalah pon.







No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!