GENG KITO

Orang Nengok

April 25, 2012

Menangis bila stress


Cara terbaik bagi aku menangis untuk hilangkan stress aku.. Aku tahu aku xkan kuat untuk tempuh semua seorang diri..aku tak tahu nak cakap apa skarang ni..kepercayaan aku dah semakin kurang terhadap org lain…aku hanya mengadu pada Yang Satu sahaja…bukan aku tak nak cerita tapi pengalaman lepas sangat mngajar aku erti serik. Serik sangat..kalau aku asyik fikir nak jaga hati orang tanpa aku fikir perasaan aku..tanpa aku fikir hati aku..tanpa aku fikir diri aku…last sekali aku sakit sangat..sakit sbb orang tuduh apa yang kita tak buat…sakit bila kita dituduh macam2..sakit bila kesan itu pada kita…aku tahu ni semua ujian ALLAH untuk aku...aku hanya manusia biasa…yang mmpu menahan di dalam hati..ada batas untuk aku bersabar,,,sbb tu kadang2 aku buat keputusan untuk mendiamkan diri bukan menjauhkan..aku malu dengan Sang Pencipta, mak ayah aku, kawan2 aku dan diri aku sendiri..Yes, I'm stupid but dont treat me like I'm really stupid.

Menangis je aku mmpu…






2 comments:

  1. ikot cara masing2 tok hilangkn stress.. x semestinya nangis tuh tanda kita lemah..:) sabar ada batas..mm.. dulu aku pun setuju ngn quote ni dulu. tp cuba renung btol2 ayat ni:
    " selagi manusia rasa dicabar kesabarannya hingga tahap maksimum, di situlah mengalirnya nikmat kesabaran".
    jadi, bsyukur lah kita kerana diuji dgn kesabaran yg tinggi kerana bnyk nikmat yg kita peroleh walaupun kita ase sakit..:)
    pilihlah kesabaran para nabi yg kita cintai ^_^

    ReplyDelete
  2. InsyaALLAH..aku percaya saat mengalir air mata itu, saat itu jualah hati ini menyeru ALLAH swt..maksudnya ALLAH mmg merindui kita..thanz..=)

    ReplyDelete

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!